Elektřina

Jak můžete řezat kameny?

Přírodní kámen je díky své estetice a odolnosti jedním z nejoblíbenějších materiálů v oblasti interiérových dekorací. Malé kamenné desky, vhodné pro dokončení schodů nebo například okenního parapetu, získáte rozřezáním velké desky na kusy. Pro takové řezání existuje několik technologií: diamant, vodní paprsek, plazma a laser. Pokud chcete kamennou desku řezat sami, můžete si u nás zakoupit diamantový kotouč na mramor. Našim zákazníkům nabízíme široký sortiment diamantových kotoučů za příznivé ceny.

diamantové řezání

Toto je nejběžnější způsob řezání kamenných desek. Řezání se provádí pomocí speciálních pil s diamantovými řeznými prvky. Vzhledem k tomu, že se jednoduše připájejí na nosný plech z legované oceli, lze je při silném opotřebení řezných prvků vyměnit za nové. K řezání desky lze použít jak podélné, tak kotoučové pily. Vzhledem k větší pracovní délce se první z nich častěji používají pro průmyslové řezání velkých kamenných desek z tvrdé horniny, zatímco diamantové kotouče na žulu jsou snadněji použitelné v malosériové výrobě. Výhodou technologie diamantového řezání jsou nízké náklady na energii, vysoká rychlost a produktivita procesu a také výrazná hloubka řezu. Kromě toho je mnohem snazší dosáhnout významných objemů výroby pomocí skupinových pil než pomocí jakékoli jiné metody řezání. Tato technologie má však své nevýhody: pomocí pily můžete desku řezat pouze rovně, navíc se během zpracování mohou v materiálu objevit praskliny a třísky. Kromě toho se polotovar kamene může při řezání výrazně zahřát, ale jsou k dispozici vodou chlazené stroje, které tomu zabrání.

Řezání vodním paprskem

Tato metoda zahrnuje řezání kamenné desky pomocí velmi tenkého, vysokotlakého proudu vody. Pro efektivnější řezání se do kapaliny přidává jemný brusný prášek. Tato technologie je vylepšením v současnosti zastaralé metody hydraulického řezání, která nezahrnuje použití abrazivního prášku. Stroje na řezání vodním paprskem mohou být ruční nebo programově řízené: ty druhé jsou schopny řezat libovolné tvary s velmi vysokou přesností. Výhodou tohoto způsobu řezání je, že se při zpracování bram tvoří méně třísek a trhlin. Toho je dosaženo díky skutečnosti, že kámen se během procesu řezání nezahřívá, protože proud vody jej ochlazuje. Nevýhody této technologie zahrnují vysoké náklady jak na samotné zařízení, tak na spotřební materiál pro něj: trysky pro přívod směsi a jemného brusného prášku. Kromě toho je rychlost řezání pomocí zařízení s vodním paprskem velmi nízká.

Plazmové řezání

Pomocí této technologie prochází proud inertních plynů elektrickým obloukem, čímž vzniká plazma, která kámen velmi účinně a přesně řeže při kontaktu. Pomocí této metody můžete rychle řezat desky a velké desky na malé kousky, což vám umožní dokončit značné množství práce v krátkém čase. Plazmová řezací zařízení nezabírají mnoho místa, a proto jsou ideální pro organizace s malou dílnou. Navíc tento způsob řezání neprodukuje téměř žádný prach ani odpad. Nevýhodou této technologie je omezení maximální tloušťky řezaných materiálů. Plazmové řezání je technologicky velmi složitý proces, takže pro používání plazmových hořáků budete muset najmout vysoce kvalifikované zaměstnance. Budete jim muset také poskytnout prostředky ochrany před ultrafialovým zářením, protože práce s plazmovým hořákem bez nich může poškodit zdraví zaměstnanců.

Přečtěte si více
Co způsobuje oázu?

řezání laserem

Metoda laserového řezání kamene spočívá v tom, že speciální zařízení pomocí paprsku velmi silně zahřeje malou oblast na povrchu materiálu, což vede k jeho odpařování. Technologie řezání laserem umožňuje řezání s velmi vysokou přesností, kterou jinými metodami nelze dosáhnout. Laserové řezací stroje umožňují nastavit výkon laserového paprsku, protože různé druhy kamene vyžadují různé úrovně ohřevu během zpracování. Tato metoda navíc umožňuje řezání velmi tenkých materiálů, které by se jakoukoli jinou metodou poškodily. Navzdory tomu, že se kámen v místě působení laseru velmi silně zahřívá, na povrchu obrobku nevznikají mikrotrhliny. Faktem je, že teplota se mění ve velmi malé oblasti kolem místa dopadu laseru, což nestačí k poškození. Ztráta materiálu při řezání laserem je minimální, stejně jako množství vznikajícího prachu. Nevýhodou této technologie je malá hloubka řezu a vysoká energetická náročnost zařízení. Kromě toho jsou laserové řezací stroje velmi drahé.

Sám o sobě je to děsivé. ANO břidlice. Existuje video nebo něco jiného na toto téma? Řežou se pouze pilkou?

6-9-2018 11:56 SolosOhotnik
Původně napsal aptekar113:

6-9-2018 16:25 СергейКу

Ano, stačí použít čepel – břidlice se řezá normálně – no, asi za 10 minut, téměř jakákoli standardní velikost ostření, pokud napříč. Ano, a pokud to jde, pak je to také možné, ale bude to trvat déle.
Proč tam někoho hledat? Zvedl to a odřezal, to je věc.

6-9-2018 16:43 SolosOhotnik

Původně napsal SergeyKu:

Ano, stačí použít čepel – břidlice se řezá normálně – no, asi za 10 minut, téměř jakákoli standardní velikost ostření, pokud napříč. Ano, a pokud to jde, pak je to také možné, ale bude to trvat déle.
Proč tam někoho hledat? Zvedl to a odřezal, to je věc.

Které plátno je lepší koupit? Vypadají jako diamanty.
Tento kámen je potřeba podélně rozřezat.
https://i.imgur.com/RLVGVu3.jpg

Jaký je nejlepší způsob umístění a upnutí kamene? Je třeba plátno navlhčit? jak? Voda, olej?

6-9-2018 17:54 Voy50
Zkoušel jsem použít mlýnek, ale dostal jsem strach. Jiskry létají a já si prohlédl maxilofaciální pásku.

Objednal jsem si pilu na kov za 300 rublů. O víkendu to zkusím utnout. Bojím se, že si rychle sednu (

6-9-2018 17:57 Christophorovich
SolosOhotnik:
Ano, břidlice. Řežou se pouze pilkou?
6-9-2018 18:22 SolosOhotnik
Zkusím to uříznout něčím takovým.
6-9-2018 18:23 Sergej_K

Jedna hrana je tenčí než druhá O kolik mm? Je to v polovině po tloušťce, nebo po šířce?
6-9-2018 18:25 SolosOhotnik

Hlavním cílem je, aby to bylo pohodlné pro apex. Vedlejším cílem je získat dva. Neřeknu o kolik méně, kámen ještě nedorazil. To znamená, že se plánuje získat 2 kameny, jeden 210 dlouhý, druhý 150.

6-9-2018 18:27 Sergej_K
Je to jasné, pokud jde o šířku, je to možné s pilkou.
6-9-2018 18:31 SolosOhotnik
Původně napsal Sergej_K:

Přečtěte si více
Které rolety jsou nejlepší ve své třídě?

Je to jasné, pokud jde o šířku, je to možné s pilkou.

Majitel kamene říká, že pila na něj okamžitě sedí.
6-9-2018 18:33 SolosOhotnik

Řekni mi, jak to nejlépe uchytit? upnout půlku kamene do svěráku a napůl pilovat? Jaký druh svěráku je obecně nejlepší použít pro tyto účely?

6-9-2018 18:57 vlad-kram

SolosOhotnik:
Řekni mi, jak to nejlépe uchytit? upnout půlku kamene do svěráku a napůl pilovat? Jaký druh svěráku je obecně nejlepší použít pro tyto účely?

a co ti vytrhne pilka z rukou?
Řezal jsem bruskou, tlačil jsem na kámen nohou a nic nevylétlo, kdybych netlačil silně

6-9-2018 19:02 Sergej_K
Na překližku použijte oboustrannou pásku.
6-9-2018 19:08 SolosOhotnik
No, nevím, jestli budu zvracet nebo ne, ale chtěl bych, aby bylo všechno hladké
6-9-2018 19:09 SolosOhotnik
Původně napsal Sergej_K:

Na překližku použijte oboustrannou pásku.

Ano, myslím, že to půjde

6-9-2018 23:18 СергейКу

Pokud se obyčejná pila na kov na této vasticiki rychle smršťuje, můžete si jich vzít spoustu (jsou v merlinu a prodávají se ve svazcích) – je to škoda, nebo struna z karbidu wolframu / diamantu.
Kotouč brusky je tlustý, a tloušťka kamene je jen 1 cm (není jasné, jak je široký), jeden neopatrný pohyb zlomí ostří, IMHO.
Začal bych s kovovou čepelí a pak bych postupoval nahoru, pokud to nevyjde. Obecně platí, že byste to měli zkusit.

6-9-2018 23:23 SolosOhotnik
Ano, chci to zkusit s diamantovým provázkem. Díky všem za tipy.
7-9-2018 19:59 nakayamastone
SolosOhotnik:
Ano, chci to zkusit s diamantovým provázkem. Díky všem za tipy.

Jedna věc je udělat zářez diamantovým drátem a druhá proříznout kámen. Spadne diamantová struna?

Řezal jsem Japanat TV3 a Nakayama TV5+ pilou na železo – Je to dlouhá doba, ale je možné to řezat. Řezání břidlice není problém. Teď chci vidět černomořskou flotilu podélně, myslím, že diamantový drát nepomůže.

Napište prosím o odolnosti diamantového drátu proti opotřebení.

7-9-2018 21:34 SolosOhotnik
Dobře, napíšu o výsledcích.
9-9-2018 07:14 Alex_klg

Břidlice a japonština se snadno řezají pilovými listy. Pravidelné s velkými zuby, na dřevo. Nekouše, ale práší. Zkusil jsem vypustit trochu vody – 3 pohyby a ze zubu se stala nízká sinusoida. Pozor na vlhkost!
Nemůžete vzít hustší pískovec, je také abrazivní za sucha, potřebujete diamant nebo VC.

A mimochodem, stále není jasné, na které straně a jak šli řezat. Co se týče tloušťky, ani já bych si takovou maličkost nevzal. Ploché na kusy, žádný problém.

9-9-2018 11:01 SolosOhotnik
Co se týče tloušťky, aby to bylo 8 tl. Obávám se, že se to rozbije pilkou na železo.
10-9-2018 08:38 Alexashka1980

Řezal jsem baicalit 20 mm široký a 13 mm silný podél Dremel s diamantovým kotoučem. Nejprve jsem vzal kotouč o průměru 25 mm, ale na hloubku řezu to nestačilo, takže jsem musel řezat na obě strany. Pak jsem našel kotouč 45 mm a problém vlastně zmizel. Ve výsledku jsem dostal 2 kameny o tloušťce 5 a 6 mm. Řez je asi 1 mm, ale byl jsem mírně nakřivo kvůli tomu, že jsem piloval z obou stran, takže při rovnání kamene to zabralo trochu víc. Asi hodinu a hodně vody.

Přečtěte si více
M je pokryta základna?

10-9-2018 12:25 Sergej_K
Původně napsal SolosOhotnik:

Co se týče tloušťky, aby to bylo 8 tl.

Myslel jsem, že chápu, jak budou řezat, ale mýlil jsem se.
Řekněme, že vaše velikost je 150x50x15 Jak vyjde 8 mm?
10-9-2018 17:54 СергейКу

Zde je nejzajímavější návrh – zpracujte všechny strany (zbruste ze všech stran) a na apex bude 1 krásný obdélníkový kámen typu 130x40x10. takže není třeba řezat takový kámen, když se na něj podíváte, bude vše jasné.

14-9-2018 14:01 SolosOhotnik
Původně napsal Sergej_K:

Řekněme, že vaše velikost je 150x50x15 Jak vyjde 8 mm?

Až dorazí kámen, budu o tom přemýšlet, jeden bude kratší než ostatní pily. Co se týče tloušťky, no, uvidíme, kolik přesně to bude! Jen to rozpůlím

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button